Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Emniyet Genel Müdürlüğü
TRAFİK BAŞKANLIĞI
TRAFİK BAŞKANLIĞI
  • BAŞKANLIĞIMIZ
    • Mevzuatlar
    • İstatistikler
    • Yayınlar
    • Bilgilendirme
      • Trafik Güvenliği
      • Fahri Trafik Müfettişliği (FTM)
      • Trafik ve Çocuk
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • İŞLEMLER
    • Ceza ve Otopark Sorgulama
    • KGYS Görüntüleri
    • EDS Noktaları
    • Bilgi Edinme
  • GÜNCEL
    • Haberler
    • Duyurular
    • Kamu Spotları
      • Televizyon Spotları
      • Radyo Spotları
    • Afişler
    • Bülten ve Broşürler
    • Kampanya Faaliyetleri
      • Yol Ver Hayata
      • Yaya Öncelikli Trafik Kampanyası
      • Emniyet Kemeri Kullanımı
      • Bu Yolda Hep Birlikteyiz
    • Yarışmalar
    • Slogan ve Özlü Sözler
    • Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi
  • ETPA Meeting
    • Welcome
    • About
    • Meeting Report
    • Photos
    • Registration, Flight, Accomodation and Venue
    • Participants
    • Programme
      • Opening Ceremony
      • Detailed Program
      • Panelists
      • Plenaries
      • Panel Discussion Topics
      • Group Discussion Topics
      • Side Events
    • Organisation
      • Organisers
      • Organization Commitee
    • Media
  • İLETİŞİM
Ara
  • BAŞKANLIĞIMIZ
    • Mevzuatlar
    • İstatistikler
    • Yayınlar
    • Bilgilendirme
      • Trafik Güvenliği
      • Fahri Trafik Müfettişliği (FTM)
      • Trafik ve Çocuk
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • İŞLEMLER
    • Ceza ve Otopark Sorgulama
    • KGYS Görüntüleri
    • EDS Noktaları
    • Bilgi Edinme
  • GÜNCEL
    • Haberler
    • Duyurular
    • Kamu Spotları
      • Televizyon Spotları
      • Radyo Spotları
    • Afişler
    • Bülten ve Broşürler
    • Kampanya Faaliyetleri
      • Yol Ver Hayata
      • Yaya Öncelikli Trafik Kampanyası
      • Emniyet Kemeri Kullanımı
      • Bu Yolda Hep Birlikteyiz
    • Yarışmalar
    • Slogan ve Özlü Sözler
    • Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi
  • ETPA Meeting
    • Welcome
    • About
    • Meeting Report
    • Photos
    • Registration, Flight, Accomodation and Venue
    • Participants
    • Programme
      • Opening Ceremony
      • Detailed Program
      • Panelists
      • Plenaries
      • Panel Discussion Topics
      • Group Discussion Topics
      • Side Events
    • Organisation
      • Organisers
      • Organization Commitee
    • Media
  • İLETİŞİM

Dünyada Trafik Güvenliği

 Trafik kazalarının önlenmesine ilişkin Dünya raporu
Temel Mesajlar
 
Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) ve Dünya Bankasınca ortak olarak hazırlanan Trafik kazalarının önlenmesine ilişkin Dünya raporunda, karayolunda meydana gelen kazalarla ilgili halihazır bilgilere ve bu konuda neler yapılabileceğine ilişkin değerlendirmelere yer verilmektedir.
 
Karayolu trafik kazaları büyük bir halk sağlığı ve gelişim sorunudur
 
- Karayolu trafik kazaları ortalama olarak her yıl 1.2 milyon kişinin ya da her gün 3242 kişinin ölümüne yol açmaktadır.
 
- Karayolu trafik kazaları her yıl 20 – 50 milyon kişinin yaralanmasına ya da sakat kalmasına yol açmaktadır.
 
- Karayolu trafik kazaları tek başına tüm dünyada meydana gelen ölümlerin %2.1’ine yol açmakta ve ölüm nedenleri arasında 11. sırada gelmektedir.
 
Trafik kazalarının büyük çoğunluğu düşük ve orta gelir grubundaki ülkeleri, özellikle de genç erkekleri ve korunmasız yol kullanıcılarını etkilemektedir
 
- Karayolunda meydana gelen ölümlerin �’ı düşük ve orta gelir grubundaki ülkelerde olmaktadır.
 
- Dünyada, karayolunda meydana gelen ölümlerin yarısı DSÖ Batı Pasifik ve DSÖ Güneydoğu Asya Bölge ülkelerinde olmaktadır.
 
- Karayolunda meydana gelen kazalarda hayatını kaybedenlerin yarısından daha fazlası 15-44 yaş arası kişilerdir.
 
- Karayolu trafik kazalarında ölenlerin s’ü erkektir.
 
- Düşük ve orta gelir grubunda tehlikeye en fazla maruz olan yol kullanıcıları yayalar, bisikletliler, iki tekerlekli motorlu araç sürücüleri ve toplu taşım araçlarındaki yolculardır.
 
Doğru yönde harekete geçilmezse sorun ağırlaşacaktır
 
2020 yılında karayolu trafik kazalarının dünyada ölümlere yol açan nedenler arasında 3. sıraya yükseleceği tahmin edilmektedir.
 
Karayolunda meydana gelen ölümlerin düşük ve orta gelir grubundaki ülkelerde � oranında artacağı, yüksek gelir grubundaki ülkelerde ise ' oranında azalacağı tahmin edilmektedir. Bu tahminlere göre, 2020 yılında tüm dünyada g düzeyinde bir artış beklenmektedir.
 
Trafik kazalarının maliyeti çok büyüktür
 
Trafik kazalarının maliyetinin bir yılda:
 
- Tüm dünyada 518 milyar ABD Doları kayba neden olacağı;
 
- Düşük ve orta gelir grubundaki ülkeler için 65 milyar ABD dolarını aşacağı ve bunun alınan toplam gelişme yardımının üzerinde olacağı;
 
- Düşük ve orta gelir grubundaki ülkelerde gayri safi milli hasılanın %1 – 1.5’una denk olacağı;
 
- Yüksek gelir grubundaki ülkelerde gayri safi milli hasılanın %2’sine denk olacağı tahmin edilmektedir.
 
 
 
 
 
- Karayolu trafik kazaları sağlık harcamalarına büyük bir yük getirmektedir.
 
Hayatını kaybeden yaralanan ya da sakat kalan her bir kişi için sayısız insan derinden etkilenmektedir. Bir çok aile uzun süren tedavi masrafları, ailenin giderlerini sağlayan ya da fazladan kazanç getiren kişinin kaybedilmesi, ailede bakıma muhtaç kişilerin bakımını üstlenmiş bir kişinin kaybedilmesi gibi nedenlerle parasal sıkıntıya düşmektedir. Kazadan sonra hayatta kalanlar, onların aileleri, arkadaşları ve bakımını üstlenen diğer kişiler son derecede olumsuz sosyal, fiziksel ve psikolojik etki altında kalmaktadırlar.
 
Karayolu trafik kazaları önlenebilir
 
Karayolu trafik kazaları öngörülebilir ve önlenebilir. Bir çok ülkede aşağıda belirtilen konularda harekete geçilerek meydana gelen kaza ve yaralanma sayılarında keskin düşüşler sağlanmıştır:
 
- daha az, daha kısa ve daha güvenli seyahat imkanı sağlayacak şekilde ulaşım ve arazi kullanım politikaları oluşturup uygulamak; toplu taşım gibi daha güvenli ulaşım yöntemlerini özendirmek; kaza önleyici önlemleri trafik yönetimi ve karayolu tasarımı ile birlikte ele almak;
- araçları yolcular, yayalar ve bisikletliler için daha koruyucu hale getirmek; gündüzün farların açık tutulması, üste yerleştirilmiş fren lambaları kullanılması, bisiklet, at
arabası çekçek ve diğer motorsuz ulaşım araçlarunda reflektörlü parçalar kullanılması suretiyle bunları daha kolay görünür hale getirmek.
 
Halk sağlığı sektörünün rolü
 
Sağlık sektörü karayolu güvenliği ile ilgili tek yapı değilse de, özellikle aşağıda belirtilen konularda önemli bir rolü vardır:
 
- izleme ve araştırma yoluyla sistematik olarak veri toplamak
 
- karayolu kazalarının ve yaralanmalarının sebeplerini araştırmak
 
- önlemeye ve kaza sonuçlarını hafifletmeye yönelik önlemleri araştırmak
 
- karayolu güvenliğini sağlamaya yönelik uygulamalara destek olmak
 
- politikacıları ve karar verici otoriteleri meydana gelen kayıplarla ilgili temel sorunları belirlemeye ikna etmek;
 
- işe yarar ve bilimsel temelli bilgileri genel politikalara ve uygulamalara aktarmak
 
- bütün bu konularda çalışma kapasitesi yaratmaya çalışmak
 
Karayolu kazalarını önleyici çalışmalar, hastaneye sevk edilenlerin sayısını azaltmak ve yaralanmaların ciddiyetini azaltması nedeniyle halk sağlığı bakımından önemlidir. Eğer daha fazla insan kendisini güvende hissederek yürümeyi ya da bisiklete binmeyi otomobil kullanmaya tercih edebiliyorsa, halk sağlığı açısından o kadar büyük bir kazanım elde edilmiş olacaktır.
 
Karayolu güvenliği bir ‘sistem yaklaşımı’ içinde ele alınmalıdır
 
Karayolu trafik sistemini daha az tehlikeli hale getirmek, sistemin bir bütün olarak ele alınmasını, sistemi oluşturan öğeler –araç, yol, yol kullanıcısı ve bunların içinde bulunduğu fiziksel, sosyal ve ekonomik çevre– arasındaki etkileşimin anlaşılmasını ve müdahale edilecek yerlerin belirlenmesini gerektirir. Bu sistem yaklaşımı, bireyin davranışına odaklanmaktan başlayıp yol güvenliğinin bir bütün olarak ele alınmasına kadar genişleyebilir.
 
Karayolu güvenliği ile ilgili sorumluluklar birden fazla sektörün sorumluluğunu gerektirir
 
Karayolu güvenliği ortak sorumluluk gerektirmektedir. Dünya trafik sisteminde kaza riskinin azaltılması bu işe kendini vermeyi ve hükümetler, endüstri kolları, sivil toplum kuruluşları ve uluslararası kuruluşların karar verme sürecinde karşılıklı bilgi alışverişini gerektirir. Aynı zamanda yol mühendisliği, motorlu araç tasarımı, kanun uygulayıcılar, sağlık çalışanları, dernek üyeleri gibi farklı disiplinlerde çalışan kişilerin katılımını gerektirir.
 
Trafik kazalarının önlenmesine ilişkin Dünya raporunda politika belirleyici organların karayolu güvenliğini nasıl geliştirebileceğine ilişkin tavsiyeler:
 
- Karayolu güvenliğine ilişkin çalışmaları yönlendirecek lider bir kuruluş belirlemek.
 
- Karayolunda meydana gelen kazalarla ilgili problemi, politikaları, kurumsal yapıları ve mevcut kapasiteyi belirlemek.
 
- Ulusal bir yol güvenliği stratejisi ve eylem planı hazırlamak.
 
- Problemi ele almaya yönelik olarak finans ve insan kaynaklarının dağılımını yapmak.
 
- Karayolu trafik kazalarının önlenmesi, yaralanmaları azaltmak ve sonuçlarını hafifletmeye yönelik belirli çalışmalar yapmak ve bu çalışmaların etkisini değerlendirmek.
 
- Ulusal kapasitenin ve uluslararası işbirliğinin gelişmesini desteklemek.
 
KAYNAK:
“World report on road traffic injury prevention” başlıklı, 2004 yılında WHO tarafından hazırlanmış olan “Main Messages” konulu broşürden çevirilmiştir.
 
 
 
Çeviri:
Uzm.Psk. Şehnaz Köksal
Trafik Araştırma Merkezi Müdürlüğü
 
 
 
 
 
 
 

BAŞKANLIĞIMIZ

  • Mevzuatlar
  • İstatistikler
  • Yayınlar
  • Bilgilendirme
    • Trafik Güvenliği
    • Fahri Trafik Müfettişliği (FTM)
    • Trafik ve Çocuk
  • Sıkça Sorulan Sorular

İŞLEMLER

  • Ceza ve Otopark Sorgulama
  • KGYS Görüntüleri
  • EDS Noktaları
  • Bilgi Edinme

GÜNCEL

  • Haberler
  • Duyurular
  • Kamu Spotları
    • Televizyon Spotları
    • Radyo Spotları
  • Afişler
  • Bülten ve Broşürler
  • Kampanya Faaliyetleri
    • Yol Ver Hayata
    • Yaya Öncelikli Trafik Kampanyası
    • Emniyet Kemeri Kullanımı
    • Bu Yolda Hep Birlikteyiz
  • Yarışmalar
  • Slogan ve Özlü Sözler
  • Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi

ETPA Meeting

  • Welcome
  • About
  • Meeting Report
  • Photos
  • Registration, Flight, Accomodation and Venue
  • Participants
  • Programme
    • Opening Ceremony
    • Detailed Program
    • Panelists
    • Plenaries
    • Panel Discussion Topics
    • Group Discussion Topics
    • Side Events
  • Organisation
    • Organisers
    • Organization Commitee
  • Media

İLETİŞİM

  • BAŞKANLIĞIMIZ
    • Mevzuatlar
    • İstatistikler
    • Yayınlar
    • Bilgilendirme
      • Trafik Güvenliği
      • Fahri Trafik Müfettişliği (FTM)
      • Trafik ve Çocuk
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • İŞLEMLER
    • Ceza ve Otopark Sorgulama
    • KGYS Görüntüleri
    • EDS Noktaları
    • Bilgi Edinme
  • GÜNCEL
    • Haberler
    • Duyurular
    • Kamu Spotları
      • Televizyon Spotları
      • Radyo Spotları
    • Afişler
    • Bülten ve Broşürler
    • Kampanya Faaliyetleri
      • Yol Ver Hayata
      • Yaya Öncelikli Trafik Kampanyası
      • Emniyet Kemeri Kullanımı
      • Bu Yolda Hep Birlikteyiz
    • Yarışmalar
    • Slogan ve Özlü Sözler
    • Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi
  • ETPA Meeting
    • Welcome
    • About
    • Meeting Report
    • Photos
    • Registration, Flight, Accomodation and Venue
    • Participants
    • Programme
      • Opening Ceremony
      • Detailed Program
      • Panelists
      • Plenaries
      • Panel Discussion Topics
      • Group Discussion Topics
      • Side Events
    • Organisation
      • Organisers
      • Organization Commitee
    • Media
  • İLETİŞİM

© 2025 Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Başkanlığı

 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız